Mateřská škola, Praha 5- Smíchov, Kroupova 2775 se nachází v klidné vilové čtvrti na Dívčích hradech v blízkosti přírodního chráněného území Prokopské údolí. Okolí mateřské školy dává prostor k poznávání přírody, pohybovým činnostem a vycházkám. Budova školy má rozlehlou, udržovanou zahradu., která je vybavena průlezkami, zakrytými pískovišti, houpačkami, skluzavkami a dalším zařízením pro dostatečné vyžití a rozvoj dětí. Vybavení hřiště i budovy školy odpovídá všem stanoveným normám v oblasti hygieny a bezpečnosti dětí.

V naší mateřské škole od školního roku 2011/2012 pracujeme s dětmi ve třech třídách. Ve třídě „Berušky“ jsou zpravidla zařazeny děti ve věku od tří do čtyř let, ve třídě „ Sluníčka“ od čtyř do pěti let ve třídě „ Delfínci“ děti od pěti do šesti let a děti s odkladem školní docházky. Každá třída má k dispozici jedno podlaží budovy. Herny dětí jsou průběžně doplňovány novými hračkami, hracími koutky a didaktickými pomůckami. Škola má disponuje vlastní keramickou pecí.

Vzdělávací program mateřské školy vychází z RVP PV a byl vytvořen s ohledem na možnosti, podmínky, zkušenosti a potřeby naší mateřské školy a je v souladu s obecně platnými právními předpisy. Opíráme se o soudobé poznatky pedagogiky předškolního věku a vývojové psychologie. Vycházíme z modelu osobnostně orientované pedagogiky, individuálního přístupu a prožitkového učení.  Vzdělávání je uskutečňováno ve všech činnostech a situacích, které jsou v mateřské škole realizovány. Je založeno na přímých prožitcích dítěte, na vyváženosti spontánních aktivit, řízených činností v menších či větších skupinách nebo individuálně, vycházejících z dětské volby, z dětské zvídavosti a potřeby objevovat. Specifickou formu představuje didakticky zacílená činnost, ve které učitel s dětmi naplňuje konkrétní vzdělávací cíle formou záměrného i spontánního učení.

Náš školní vzdělávací program vychází zejména z potřeb dětí, z jejich přirozené touhy po aktivní činnosti. Je zaměřen na harmonický rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku. Velký důraz klademe na prožitkové vzdělávání dětí a vztah k přírodě. Prožitkové vzdělávání se promítá do všech vzdělávacích oblastí v MŠ. Nedílnou součástí našeho školního vzdělávacího programu je vytvářet základní aktivní postoje ke světu, k životu, pozitivní vztahy ke kultuře, umění a historii.

Zpestřením vzdělávacího programu jsou různé akce pořádané k příležitosti svátků, významných dnů, výlety a poznávací vycházky.